sâmbătă, 6 februarie 2010

Subiecte concurs -matematica clasa a IV-a

Concursul interjudeţean de matematică “Trepte în matematică-
-Memorialul Vasile Buşagă”
Ediţia a VII-a Călimăneşti, 23 ianuarie 2010

Clasa a IV-a


SUBIECTUL I

1. Calculează:
120 + 3 • [ 56 : 8 + 3 • ( 7 • 9 + 3 • 12 ) ] – 248 : 8 – 987 654 : 987 654 =

2. Folosind toate numerele naturale diferite de 0, formate dintr-o singura cifra, scrise in ordine descrescatoare o singura data si numai operatiile de adunare si scadere, obţine rezultatul 9. Găseşte 3 soluţii.

3. Află suma numerelor care împărţite la 45 dau câtul cuprins între 7 şi 9 şi resturile mai mari decât 40.

SUBIECTUL II

1. Un număr de 4 cifre este de 72 de ori mai mare decât suma cifrelor sale, iar numărul format de primele două cifre ale sale este de 8 ori mai mic decât cel format de ultimele două cifre.
Care este numărul?

SUBIECTUL III
(La subiectul III se vor lua in considerare numai rezolvarile aritmetice)

1. Fiind întrebată câţi ani are Ileana răspunde:
Am trei fraţi. Cel mai mare dintre ei are cu trei ani mai mult decât jumătate din vârsta mea. Sora noastră are 9 ani. Un alt frate are a şasea parte din vârsta mea. Dacă adunaţi vârsta fratelui meu mai mare cu cea a surorii şi scădeţi vârsta celuilalt frate obţineţi vârsta mea.
Câţi ani are Ileana?

2. Un gospodar are de 4 ori mai multe găini decât raţe. Dacă el cumpără 2 raţe şi vinde 4 găini, atunci numărul găinilor devine de 3 ori mai mare decât al raţelor.
Câte găini şi câte raţe a avut gospodarul?




Notă: Toate subiectele sunt obligatorii.
Timpul de lucru este de 2 ore.
Se acordă 5 puncte din oficiu.

12 comentarii:

  1. e tare! sunt olimpica pe mate ,,...... , e tare pentru uni care sunt clasa a2a eu sunt a4a deci mi se par simple. daca vreti probleme grele bagati in lista id eu_ramona_ghita99 si va dau eu probleme grele

    RăspundețiȘtergere
  2. fraieri sunteti toti:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Atentie la limbaj! Aici nu sunt permise cuvinte urate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunteti prosti?
    Astea sunt exercitii grele?
    Sunt de clasa a III-a!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim - da, nu sunt grele! Le poate citi chiar si un elev de clasa a III-a. Cat despre rezolvare...e mai greu!

    In alta ordine de idei, te rog, nu mai folosi cuvantul "prosti" in comentarii.
    Sper ca limbajul acesta e numai de fatada, nu te caracterizeaza!

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt olimpica la mate si faza judeteana am luato si la simion sorin 100 puncte asa ca astea mi se par un fleac!!

    RăspundețiȘtergere
  8. ,,Luat-o",se scrie...ce clasa ziceai tu ca esti?

    RăspundețiȘtergere