marți, 4 ianuarie 2011

Evaluare in educatie -limba romana, cls II 28.02.2009 -subiecte

♦ Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
♦ Timpul efectiv de lucru este de 60 de minute.

♦Citeşte cu atenţie textul următor, pentru a rezolva corect exerciţiile de mai jos:
Degeţica
de Hans Christian Andersen


Degeţica era o fetiţă gingaşă. Era mică de tot, cât un deget.
Într-o noapte, pe un ochi de geam, a intrat o broască mare şi urâtă. Ea a furat-o pe Degeţica şi a dus-o în mijlocul lacului.
Degeţica a rămas singură pe frunza cea verde. În jurul fetiţei s-au adunat toţi peştişorii din lac.
– Cine plânge aşa de tare? au întrebat ei.
– Sunt eu, Degeţica! Mă tem de broasca cea urâtă!
– Nu plânge, fată frumoasă! Noi suntem prietenii tăi. Te vom ajuta să pleci de aici.
– Mulţumesc, dragii mei! a strigat fetiţa fericită.

10 p 1. Marchează cu X în caseta corespunzătoare răspunsul corect:

a) Titlul textului este:
Fetiţa şi broasca
Degeţica
Degeţica şi peştişorii

b) Degeţica a rămas singură:
în parc
în pădure
pe frunza cea verde

c) Pe un ochi de geam a intrat:
o pasăre
o broască
un gândăcel

d) Broasca a dus-o pe Degeţica:
pe malul apei
la marginea pădurii
în mijlocul lacului

e) Pe Degeţica s-au oferit să o ajute:
căprioarele
peştişorii din lac
iepuraşii din pădure

5 p 2. Transcrie pe linia de mai jos enunţul marcat din textul ,,Degeţica”.
___________________________________________________
• Scrie în caseta din partea stângă a liniei cifra corespunzătoare numărului de cuvinte din propoziţie.

5 p 3. Scrie întrebarea din textul ,,Degeţica” pe linia de mai jos.
__________________________________________________

10 p 4. Citeşte cu atenţie grupul de cuvinte din partea stângă. Scrie-le la locul potrivit, pe liniile punctate din partea dreaptă.
Atenţie! Un cuvânt este în plus.

gingaşă________ 1. Degeţica era o fetiţă ...................
iepurele_____ 2. Fetiţa a rămas singură pe .............. cea verde.
peştişorii_______ 3. ............... a furat-o pe Degeţica.
broasca_______ 4. Degeţica se temea de broasca cea .............
frunza____ 5. În jurul fetiţei s-au adunat toţi ............. din lac .
urâtă

10 p 5. Uneşte, cu săgeţi, cuvintele din prima coloană cu cele care au înţeles/sens asemănător din a doua coloană.
Atenţie! În partea dreaptă este un cuvânt în plus.
Gingaşă….............. a fugi
a alerga............... supărată
mirată................. delicată
a zice.................. musafiri
oaspeţi................. codru
pădure................... uimită
a spune

10 p 6. Scrie câte un cuvânt cu înţeles/sens opus pentru fiecare dintre cuvintele de mai jos:
urâtă .............
lumină .............
prieteni ...........
mult .................
a pleca .........


10 p 7. Desparte în silabe cuvintele următoare:
frunză ......... singură ...............
verde ............. frumoasă ........
degete .............

10 p 8. Scrie grupurile de litere în locul potrivit pentru a forma cuvinte:
în......tişor un......e
feri......tă _________ce ci_________ mar......ne
De......ţica_________ ge gi__________ pa......te
o........şor________ che chi________ bi.....cletă
pa.......nă_________ ghe ghi__________ în........ţat
Atenţie! Unele grupuri de litere sunt folosite de două ori.

• Alege trei cuvinte din cele obţinute mai sus. Scrie un enunţ pentru fiecare.
Atenţie! Enunţurile trebuie să fie formate din cel puţin patru cuvinte.
_____________________________________________________
_10 p 9. Trece în casete semnele de punctuaţie potrivite:
Peştişorii din lac s-au strâns în jurul fetiţei
Ei au întrebat-o curioşi
De ce plângi
Degeţica le-a răspuns tristă
Mă tem de broasca cea urâtă
Nu te teme Noi te vom ajuta să scapi de broască

10 p 10. Scrie un text de 5-7 rânduri despre primăvară. Foloseşte în text şi următoarele cuvinte:
berze, rândunele, soare, iarbă, poiană, ghiocei
Atenţie! Poţi să schimbi forma cuvintelor.
• Pune un titlu potrivit textului scris de tine.
• Foloseşte toate cele şase cuvinte date.
• Foloseşte corect semnele de punctuaţie.
• Scrie corect toate cuvintele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu