miercuri, 23 iunie 2010

Subiecte de concurs - matematica, clasa a IV-a

1.Determinati necunoscutele:
a)[(a + 3 - 207 : 3)x 3 - 2007 ] : 3 - 27 : 3 - 3 : 3 - 7 = 2007

b)aflati pe b,c,d
(d + b)+(b + d)= c - 200
c -(d + b) - 200 = 300
d : 5 = b

c)Sa se afle catul impartirii lui a la b daca:
a x [(2 + 3 x 4) : 7 + 8:( 6 - 4 : 2)]=4 x b

2.Notam cu "m" suma a doua numere naturale. Catul impartirii numarului mai mare la cel mai mic este 6, iar restul "r". Sa se exprime in functie de "m" si "r" fiecare numar.

3.In trei pusculite se afla 925 lei. Ce suma se afla in fiecare pusculita, daca la fiecare 3 lei din prima pusculita revin 5 lei din cea de-a doua, iar la fiecare 100 de lei din a doua pusculita, exista 25 de lei in a treia pusculita?

sâmbătă, 5 iunie 2010

Barem de corectare evaluare in educatie - limba romana clasa a III-a 16.06.2009

Barem de corectare şi notare
1
10 puncte pentru alegerea corectă a răspunsurilor.
a) Făt-Frumos şi Împăratul (2 p); b) pe o insulă de smarald (2 p);
c) să se lupte cu Împăratul (2 p); d) Muma Pădurii (2 p);
e) fiecare al zecelea copil al supuşilor săi (2 p).

2
10 puncte pentru stabilirea corectă a ideii principale din fragmentul marcat:
Făt-Frumos ajunge la palatul de pe insula de smarald.
Se acceptă orice răspuns care are legătură cu ideea enunţată mai sus.
Se scade câte un punct pentru fiecare cuvânt scris greşit.

3
5 puncte – câte 1 punct pentru selectarea corectă a fiecărui cuvânt care nu este sinonim cu celelalte cuvinte enunţate în fiecare din şirurile date.

4
– 5 puncte ( 5X1=5) pentru găsirea cuvintelor cu sens/înţeles opus: limpede- tulbure/neclar, tânăr- bătrân, puternic- slab, drept- nedrept/strâmb, lung- scurt
- 5 puncte ( 5X1=5) pentru scrierea corectă a enunţurilor
Se acceptă folosirea în enunţ a cuvântului bătrân cu ambele valori gramaticale(adjectiv, substantiv).
Se scad 0,50 puncte pentru fiecare cuvânt scris greşit.

5
– 2,5 puncte pentru transcrierea corectă a cuvintelor (0,5X5=2,5);
– 2,5 puncte pentru despărţirea corectă în silabe (0,5X5=2,5);
Variante posibile- 5 dintre următoarele substantive:
scările: scă-ri-le; stâlpi: stâlpi; arcuri: ar-curi; boierii:bo-ie-rii; fraţi: fraţi; feciorii: fe-cio-rii; împăraţi: îm-pă-raţi; satele: sa-te-le; copiii: co-pi-ii; supuşilor: su-pu-şi-lor.

6
- 5 puncte pentru scrierea celor două propoziţii în care cuvântul nouă are sensuri/înţelesuri diferite. (2x2,5=5)
- 5 puncte pentru precizarea corectă a valorii gramaticale a cuvântului nouă în fiecare propoziţie formulată (2x2,5=5)
Exemple posibile:
o Nouă ne plac căpşunile. – pronume personal
o Tudor are nouă ani. – numeral
o Alexandra a cumpărat o rochie nouă pentru petrecere. - adjectiv
Se scade câte 1 punct dacă se schimbă forma cuvântului.

7
5 puncte pentru scrierea corectă a predicatului şi subiectului şi transformarea propoziţiei date în propoziţie simplă, din care se acordă:
- 4 puncte pentru scrierea corectă a predicatului şi subiectului(2x2=4): intră – predicat, voinicul – subiect;
- 1 punct pentru transformarea propoziţiei date în propoziţie simplă: Voinicul intră.
Nu se acceptă ca răspuns corect propoziţia Intră voinicul.

8
5 puncte pentru scrierea formei corecte (5x1=5)
La poarta şcolii stătea un căţel mic şi drăgălaş. (1p)
George l-a invitat pe prietenul său la circ. (2p)
Românii sunt un neam de oameni harnici şi prietenoşi.(1p)
Noi ne-am distrat foarte bine în excursie. (1p)

9
5 puncte pentru scrierea corectă a semnelor de punctuaţie (10x0,5=5)
Făt-Frumos văzu o fată în mijlocul unei grădini de flori . Fata se uită la el şi îl întrebă:

- Ce cauţi aici , străine ?
- Am venit să mă lupt cu Muma Pădurii . (!)
- Pleacă repede , cât mai ai timp . (!)
Ordinea semnelor de punctuaţie: (.), (:), (-), (,) , (?), (-), (.)sau (!), (-), (,), (.) sau(!).
10
5 puncte – redactarea corectă a biletului, respectând regulile scrierii fuctionale
Se va urmări:
- 1 punct - folosirea formulei de adresare;
- 1 punct - respectarea conţinutului biletului;
- 1 punct - respectarea semnelor de punctuaţie în scrierea biletului;
- 1 punct - aşezarea în pagină;
- 1 punct - semnarea biletului cu numele Împăratul;
Se scade câte 0,5 puncte pentru fiecare cuvânt scris greşit.

11
20 puncte pentru redactarea compunerii.
Se va urmări:
3 puncte - respectarea părţilor compunerii;
1 punct - aşezarea în pagină a textului;
2 puncte - folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;
4 puncte - scrierea corectă a cuvintelor;
3 puncte – exprimarea corectă;
2 puncte - aspectul scrisului;
2 puncte – originalitatea;
2 puncte – respectarea cerinţei;
1 punct – expresivitate.
• Se scad câte 0,50 p pentru fiecare cuvânt scris greşit.
• Se scad câte 0,25 p pentru fiecare semn de punctuaţie omis sau folosit greşit.
20
TOTAL PUNCTAJ
90
♦ Total 100 de puncte din care 10 sunt din oficiu.