luni, 25 ianuarie 2010

Subiecte olimpiada de matematica clasa a IV-a

Faza pe scoala

1. Aflaţi pe x din egalitatea: { 252 + 30 ∙ [ 72 – 8 ∙ ( 17 – x )] }: 7 = 36 . (20 p)


2. a) Aflaţi un număr de două cifre care se împarte exact la suma cifrelor sale,

dând câtul 5. (10 p)

G.M. nr.3 / 2007

b) Alina şi Dănuţ au împreună 22 de ani. Dacă Dănuţ ar fi de două ori mai în vârstă, tot i-ar mai trebui un an ca să aibă de patru ori mai puţin decât Alina.

Aflaţi vârstele celor doi. (10 p)

G.M. nr.10 / 2008

3. a) ( 1 a 2 a 3 a 4 ) a 7 a 5 a  8 a  9 a  6 = 10 .

Scrieţi în locul lui a semne de operaţii aritmetice astfel încât relaţia să fie adevărată. (5 p)

b) Pe nişte bilete sunt scrise numere naturale astfel încât şi suma şi produsul numerelor de pe fiecare bilet sunt egale cu 12. Aflaţi numărul biletelor.

(Justificaţi răspunsul). (15 p)

G.M. nr.5-6 / 2008

4. Andrei, Petru şi Ionică s-au întrecut la alergare pe terenul de handbal. Ei au pornit în acelaşi timp din poarta A spre poarta B. Când Andrei a sosit în B, Ionică se afla la jumătatea distanţei dintre porţi, iar Petru era cu 8 metri în faţa sa. Dacă în acel moment toţi trei parcurseseră 160 metri, care este distanţa dintre cele două porţi ? (20 p)


Toate subiectele sunt obligatorii.

Se acordă 20 p din oficiu.

Timp de lucru = două ore.

VĂ DORIM SUCCES !

marți, 19 ianuarie 2010

Subiecte concurs, romana- clasa a III-a

I. Citeste cu atentie textul:
" Mai aprinse inca unul. Deodata se vazu sezand sub un pom frumos de Craciun, era mult mai mare si mai impodobit decat cel vazut prin geamuri la negustorul cel bogat. Mii de lumanarele ardeau pe crengile verzi si poze de tot felul, ca cele care impodobesc ferestrele pravaliilor, pareau ca-i zambesc."
(Hans Christian Andersen - "Fetita cu chibriturile")

Raspunde corect cerintelor de mai jos:
1. Precizeaza ce a vazut fetita aprinzand chibritul. 5p
2. Scrie cate un cuvant cu acelasi sens pentru ; impodobit, poze. 5p
3. Scrie cate un cuvant cu sens opus pentru : bogat, vazut. 5p
4. Alcatuieste enunturi cu ortogramele: ca-i, cai. 5p

II. Reda in 10 - 15 randuri un posibil dialog intre doi frati care vor sa se joace cu aceeasi jucarie.
Vei urmari:
- stabilirea unui titlu sugestiv pentru dialogul alcatuit; 5p
- inlantuirea logica a replicilor in conformitate cu ideea textului creat; 10p
- respectarea normelor ortografice si de punctuatie; 5p
- folosirea a cel putin trei expresii deosebite; 5p

III. In 15 - 20 randuri scrie o compunere in care sa prezinti o intamplare dintr-o zi de iarna, avand in vedere:
- alegerea unui titlu potrivit; 5p
- asezarea in pagina si calitatea scrisului; 5p
- imbinarea naratiunii cu descrierea; 10p
- utilizarea unor expresii deosebite, potrivite continutului creat; 10p
- inlantuirea logica a ideilor; 10p
- respectarea regulilor ortografice si de punctuatie 5p


Timp de lucru : 2 ore
Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acorda 10 puncte din oficiu.

Barem de corectare clasa a III-a

I.
1. Aprinzand chibritul, fetita s-a vazut sezand su un pom frumos de Craciun, mai mare si mai impodobit decat cel vazut prin geamuri la negustorul cel bogat. 5p
2. impodobit - ornat, decorat, infrumusetat, gatit, garnisit 2,5p
poze - fotografii, ilustratii 2,5p
3. bogat - sarac 2,5p
vazut - nevazut, invizibil, inobservabil
4. Pentru fiecare enunt corect se acorda 2,5 p
TOTAL : 20p

II.
  • stabilirea unui titlu sugestiv pentru dialogul alcatuit; 5p
  • inlantuirea logica a replicilor in conformitate cu ideea textului creat; 10p
  • respectarea normelor ortografice si de punctuatie;5p
  • folosirea a cel putin trei expresii deosebite; 5p
TOTAL : 25p

III.
  • alegerea unui titlu potrivit; 5p
  • asezarea in pagina si calitatea scrisului; 5p
  • imbinarea naratiunii cu descrierea; 10p
  • utilizarea unor expresii deosebite, potrivite continutului creat; 10p
  • inlantuirea logica a ideilor; 10p
  • respectarea regulilor ortografice si de punctuatie; 5p.
TOTAL: 45p

sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Subiecte concurs romana clasa a IV-a

Subiectele au fost date la concursul"Scoala cu ceas"

1. Citeste cu atentie textul si raspunde cerintelor de mai jos : (25 de puncte)
" Priveam fara de tinta -n sus
Intr-o salbatica splendoare
Vedeam Ceahlaul la apus,
Departe-n zari albastre dus,
Un urias cu fruntea-n soare,
De paza tarii noastre pus.
Si ca o taina calatoare,
Un nor cu muntele vecin
Plutea - ntr-acest imens senin
Si n-avea aripi sa mai zboare!
Si tot vazduhul era plin
De cantece ciripitoare."

( George Cosbuc, Vara)

1. Precizeaza cu ce este comparat in text un nor. 1p
2. Alcatuieste enunturi in care sa folosesti cuvinte cu acelasi sens pentru: paza, taina, splendoare. 6p
3. Extrage din text cinci substantive insotite de adjective. 5p
4. Identifica ultima propozitie din text si transform-o in propozitie simpla. 2p
5. Integreaza in enunturi expresiile: casa/ ca sa, niciodata/ nici o data. altfel/ alt fel, bunastare/buna/stare. incontinuu/ in continuu 5p
6. Analizeaza sintactic si morfologic cuvintele: "un nor", si "sa zboare". 2p
7. Transforma urmatoarele adjective in substantive: salbatica, imens, plin, ciripitoare si alcatuieste cate un enunt cu fiecare din substantivele formate. 4p

II In 12 - 15 randuri, imagineaza-ti un posibil dialog intre munte, nor si vant pe tema frumusetii verii. Vei urmari:
- evidentierea aspectelor placute/ mai putin placute ale anotimpului. 10 p
- folosirea a trei expresii din textul poeziei, pe care le vei evidentia prin subliniere; 6p
-stabilirea unui titlu sugestiv pentru dialogul alcatuit; 4p
- respectarea normelor ortografice si de punctuatie; 5p

TOTAL 25 p

III. "Un mare scriitor roman, Tudor Arghezi, spunea: "O povestire e o jucarie". Gandeste-te ca, de data aceasta, tu esti povestitorul si realizeaza o compunere de 20 de randuri care sa aiba urmatorul inceput: Pe o banca veche, cu pupitrul rupt, era deschis primul meu abecedar. Emotia revederii lui m-a facut sa-mi amintesc anii de scoala primara..." In creatia, ta vei urmari:
- relatarea unei intamplari deosebite din viata ta de scolar; 15p
- introducerea in povestire a portretului doamnei/domnulul invatator 10 p
- utilizarea corecta a timpurilor verbale specifice povestirii/descrierii; 5p
- respectarea normelor ortografice si de punctuatie; 5p
- asezarea in pagina si calitatea scrisului; 5p


Timp de lucru - doua ore
Toate subiectele sunt obligatorii
Se acorda 10 puncte din oficiu

Barem de corectare

SUBIECTUL I
1. (1p) un nor - comparat cu o taina

2. (6) paza - garda, in grija, in seama (cuiva) (1p)
taina - mister, secret, ascuns, discret (1p)
splendoare - stralucire, maretie, frumusete (1p)
- cate un punct pentru fiecare propozitie (3p)

3. (1) -salbatica splendoare
(1) - zari albastre, taina calatoare
(1) imens senin
(1) cantece ciripitoare

4. (1) - "Si tot vazduhul era plin /De cantece ciripitoare"
(1) - Vazduhul era plin

5. (5p) - cate 0,5 puncte pentru fiecare enunt

6. (1) un nor - substantiv comun, genul masculin, numarul singular, subiect (cine plutea?)
(1) sa zboare - verb, timpul prezent, numarul singular, persoana a III-a, predicat verbal (ce sa faca norul?)

7. (2p) - pentru substantive
(2p) pentru enunturi

TOTAL :25 puncte

SUBIECTUL II
- evidentierea expresiva , logica a aspectelor placute/ mai putin placute ale anotimpului: 10p/5p
- folosirea a trei expresii din textul poeziei, evidentiate prin subliniere; 6p
- stabilirea unui titlu sugestiv pentru dialogul alcatuit; 4p
- respectarea normelor ortografice si de punctuatie; 5p

SUBIECTULIII
- relatarea unei intamplari deosebite/banale/absenta intamplarii; 15p/10p/0p
- introducerea in povestire a portretului complex/banal al doamnei/domnului invatator; 10p/5p
- utilizarea corecta /partial corecta a timpurilor verbale specifice povestirii/descrierii; 5p/3p
- respectarea normelor ortografice si de punctuatie; 5p
- asezarea in pagina si calitatea scrisului; 5p
TOTAL : 40 p